close



「How Great Thou Art」一直是我喜愛的詩歌之一。
每次的聽見、甚或彈奏,總使我再一次深刻地思考與反省;
我想與其說是來自旋律、歌詞的感動,或許更應該說是在這二十多年的歲月裡,
體會到雖然我軟弱、有限,且做了許多不讓上帝爸爸開心的事,
但卻還是能擁有滿滿的祝福,與從祂而來的恩典。

How Great Thou Art  你真偉大

1. 主阿我神 我每逢舉目觀看
Oh Lord my God, when I in awesome wonder.
你手所造 一切奇妙大工
Consider all the works Thy hands have made.
看見星宿 又聽到隆隆雷聲
I see the stars, I hear the rolling thunder,
你的大能 遍滿了宇宙中
Thy power throughout the universe displayed.

Chorus:
我靈歌唱 讚美救主我神
Then sings my soul, my Savior God to Thee.
你真偉大 何等偉大
"How great Thou art", "How great Thou art."
我靈歌唱 讚美救主我神
Then sings my soul, my Savior God to Thee
你真偉大 何等偉大
"How great Thou art", "How great Thou art."


2. 當我想到 神竟願差他兒子
And when I think, that God, His Son not sparing;
降世捨命 我幾乎不領會
Sent Him to die, I scarce can take it in;
主在十架 甘願背我的重擔
That on the Cross, My burden gladly bearing,
流血捨身 為要赦免我罪
He bled and died, to take away my sin.

3. 當主再來 歡呼聲響徹天空
When Christ shall come, with shout of acclamation.
何等喜樂 主接我回天家
And take me home, what joy shall fill my heart.
我要跪下 謙恭的崇拜敬奉
Then I shall bow, in humble adoration,
並要頌揚 神阿你真偉大
And then proclaim: "My God, how great Thou art!"



這陣子,但也應該說是長久以來,一直都有些問題和感覺需要正視。
說是些芝麻小事,不過它們卻也咖茲咖茲地吃掉了我很多的心力和精神呢。
現在勇氣或許找不到,但希望不管多久的以後,且無論結果如何,
我們都能一起擁有那份屬於我們的確定和安全感。

arrow
arrow
    全站熱搜

    kuiz 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()